Moto Trail

Συνδεθείτε, για να έχετε πρόσβαση σε όλες τις κατηγορίες, στις φωτογραφίες, και στα link όλων των δημόσιων συζητήσεων.

Επίσης, με την σύνδεση σας θα μπορείτε να δείτε το φόρουμ χωρίς τις ενοχλητικές διαφημίσεις σε κάθε σελίδα.

Login, to gain access in all forum categories, pictures, and links attached in forum discussions.
ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..553

    ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Share

    omega
    MotoTrailer
    MotoTrailer

    Αριθμός μηνυμάτων: 2994
    Ημερομηνία εγγραφής: 12/07/2010

    ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Δημοσίευση από omega στό Παρ Jul 23, 2010 7:45 pm

    Οι τροχοί των μοτοσικλετών που φέρουν ABS
    διαθέτουν από έναν μεταλλικό δακτύλιο με εγκοπές ή τρύπες, τοποθετημένο
    σε κάθε τροχό με έδραση είτε στους δίσκους, ή στο κέντρο της ζάντας.
    Απέναντι από κάθε δακτύλιο υπάρχει ένας αισθητήρας, ο οποίος διαβάζει
    την περιστροφή του. Οι αισθητήρες και των 2 τροχών είναι συνδεδεμένοι με
    την κεντρική ηλεκτρουδραυλική μονάδα του συστήματος ABS, η οποία με την
    σειρά της είναι συνδεδεμένη με το κύκλωμα πίεσης των φρένων.

    Μόλις
    ο αισθητήρας κάποιου τροχού ανιχνεύση την τάση της γωνιακής ταχύτητας
    (της περιστροφίας δηλαδή) να μηδενιστεί (στην ακινητοποίηση του τροχού)
    τότε η κεντρική μονάδα δίνει εντολή σε μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα να
    ανοίξει, διοχετεύοντας μέρος από το υγρό των φρένων που μεταφέρει την
    πίεση στην αντίστοιχη δαγκάνα, σε ένα δευτερεύον κύκλωμα.

    Μια
    ηλεκτρική αντλία διατηρεί την πίεση στο βασικό κύκλωμα, ώστε να μην
    μηδενιστέι και μείνει ο οδηγός χωρίς φρένα. Όταν η ηλεκτρονική μονάδα
    διαγνώσει οτι ο κίνδυνος μπλοκαρίσματος απομακρύνθηκε, η βαλβίδα κλέινει
    και η πίεση στο σύστημα των φρένων αποκαθίσταται.

    Εάν ο τροχός
    ξαναφτάσει στα όρια πρόσφυσης με συνέπεια το μπλοκάρισμα, τότε η βαλβίδα
    ανοίγει πάλι μειονώνοντας την πίεση στο κύκλωμα των φρένων. Η
    διαδικασία επαναλαμβάνεται πολλές φορές το δευτερόλεπτο, μέχρι να αφήσει
    ο οδηγός την μανέτα και να αποκατασταθεί η πρόσφυση ή να εκλείψει η
    ανάγκη οριακής επιβράδυνσης.


    Για
    την λειτουργία του ΑBS κρίσιμο και καθοριστικό είναι το ¨πότε" θα
    επιλέξει το σύστημα να ενεργοποιηθεί. Ιδανικά μετρώντας συνεχώς την
    περιστροφή των τροχών, το ABS ενεργοποιείται ένα κλάσμα του
    δευτερολέπτου πριν ακινητοποιηθεί ο τροχός.


    Μόλις η
    γωνιακή ταχύτητα αυξηθεί πρέπει να επιτρέψει πάλι ακαριαία την επαναφορά
    της υδραυλικής πίεσης στις δαγκάνες, μέχρι να νιώσει οτι πλησιάζει πάλι
    το μπλοκάρισμα. Αυτός είναι ένας εξαιρετικά ταχύς και βίαιος κύκλος λειτουργίας που επαναλαμβάνεται πολλές φορές το δευτερόλεπτο.

    Στις
    μοτοσικλέτες υπάρχουν περιορισμοί ρεύματος (μεγάλη καταναλωση και μικρή
    μπαταρία), όγκου χωροταξίας και κόστους (μικρότερος όγκος
    παραγωγής,μεγαλύτερη επιβάρυνση ανά μονάδα εγκατεστημένη).


    Η
    λειτουργία του ABS γίνεται αισθητή στην μανέτα ή στο πεντάλ σαν
    διακριτές δονήσεις. Συνήθως το ABS απενεργοποιείται μόλις η ταχύτητα
    πέσει κάτω από ένα όριο (10 χλμ/ώρα) γιατί αλλιώς θα ήταν αδύνατο να
    ακινητοποιηθεί η μοτοσικλέτα.



    Συνημμένα


    [You must be registered and logged in to see this image.]

    Η παλαιοτερη δημοσιευση που βρηκα με το συγκεκριμενο περιεχομενο(εχει αναδημοσιευτει) ειναι απο το μελος Dimitris του Motocikleta.gr [You must be registered and logged in to see this link.]

    Drake Ramore
    Administrator
    Administrator

    Αριθμός μηνυμάτων: 11428
    Ημερομηνία εγγραφής: 08/07/2010
    Ηλικία: 35

    Απ: ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Δημοσίευση από Drake Ramore στό Παρ Jul 23, 2010 7:57 pm

    Ωραίο άρθρο!
    +1

    Αλήθεια μπορεί κάποιος να μας πει τι γίνεται με τα κινέζικα μηχανάκια που λένε οτι έχουν ABS; Δεν μπορεί μηχανάκι που κοστίζει 250€ (χονδρική απο Κίνα...άσχετα πόσο πουλιέται εδώ) να έχει πάνω ένα τέτοιο σύστημα!

    cde
    MotoTrailer
    MotoTrailer

    Αριθμός μηνυμάτων: 620
    Ημερομηνία εγγραφής: 15/07/2010
    Ηλικία: 39
    Τόπος: ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ

    Απ: ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Δημοσίευση από cde στό Παρ Jul 23, 2010 8:25 pm

    Ωραιο- απλο κατανοητο . Για καποιον που θελει να μαθει και κατι παραπανω..

    [b]ABS – Anti-lock Braking System
    [/b]



    Σκοπός του ABS
    (Αντιμπλοκαριστικού συστήματος φρεναρίσματος) είναι να παρέχει το
    μέγιστο φρενάρισμα όταν απαιτείται χωρίς να[You must be registered and logged in to see this image.]μπλοκάρουν οι τροχοί. Η
    μεγαλύτερη δύναμη φρεναρίσματος μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικών
    παρουσιάζεται λίγο πριν το σημείο μπλοκαρίσματος. Όταν το ελαστικό
    μπλοκάρει, γλιστράει στο οδόστρωμα και ο αναβάτης χάνει τον έλεγχο
    κατεύθυνσης επειδή κατά το στρίψιμο απαιτείται η πλευρική δύναμη της
    κεντρομόλου που κρατάει τη μοτοσικλέτα μέσα στη στροφή και χάνεται κατά
    το μπλοκάρισμα.


    Οι μοτοσικλέτες δε μπορούν
    να ισορροπήσουν από μόνες τους παρά μόνο από τη δύναμη που ασκεί ο
    αναβάτης στο τιμόνι στις χαμηλές ταχύτητες ενώ στις ψηλότερες
    ισσοροπούν λόγω του φαινόμενου γυροσκοπίου των δύο τροχών και κυρίως του
    μπροστινού. Αν οι τροχοί σταματήσουν να περιστρέφονται για πάνω από
    0,5 sec η μοτοσικλέτα έρχεται ξαφνικά σε ασταθή κατάσταση.


    Οι περισσότεροι αναβάτες
    γνωρίζουν ενστικτωδώς ότι αν ενεργοποιήσουν τα φρένα υπάρχει μια σωστή
    δοσολογία φρεναρίσματος ώστε να επιτύχουν το καλύτερο φρενάρισμα με
    όλες τις συνθήκες οδοστρώματος.


    Είναι γνωστό ότι ένας στους
    δέκα αναβάτες πέφτει εξαιτίας του υπερφρεναρίσματος, αλλά επίσης πολλά
    ατυχήματα οφείλονται σε ανεπαρκή φρενάρισμα. Το ABS επιτρέπει στον
    αναβάτη να φρενάρει με όλη του τη δύναμη χωρίς να ρισκάρει το
    μπλοκάρισμα των τροχών, υπό την προϋπόθεση να είναι σε ευθεία πορεία.
    Σε ολισθηρά-βρεγμένα οδοστρώματα το ABS έχει σαφή υπεροχή
    φρεναρίσματος, ακόμα και από τους πλέον έμπειρους αναβάτες. Επιπρόσθετα
    κατά τη μετάπτωση από στεγνό σε βρεγμένο οδόστρωμα ενώ φρενάρουμε
    απαιτείται αλλαγή πίεσης στα φρένα ώστε να μη μπλοκάρουν οι τροχοί. Το
    ABS το αντιλαμβάνεται αυτό ενώ οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές όχι.


    Το στρίψιμο είναι
    διαφορετική υπόθεση και ακόμη και με ABS δεν επιτρέπεται η μέγιστη
    ενεργοποίηση φρεναρίσματος. Όταν μηχανή και αναβάτης γέρνουν στη
    στροφή, το σημείο επαφής του ελαστικού με το δρόμο μετατοπίζεται μακριά
    από την κεντρική γραμμή του ελαστικού. Αν ο αναβάτης φρενάρει σε αυτήν
    την κατάσταση, η μοτοσικλέτα αυτόματα σηκώνεται από την πλαγιασμένη
    θέση και προσπαθεί να πάει ευθεία. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις το μέγιστο
    φρενάρισμα είναι αδύνατο.


    Η αρχή λειτουργίας του ABS.

    Όλα τα συστήματα ABS έχουν
    οδοντωτούς δίσκους στον εμπρός και πίσω ά[You must be registered and logged in to see this image.]ξονα ενώ μερικοί από
    αυτούς είναι προσαρμοσμένοι στις δισκόπλακες. Ενας αισθητήρας για κάθε
    συγκρότημα (μπρος-πίσω) είναι προσαρμοσμένος ώστε να “διαβάζει” τα
    δόντια του δίσκου ενώ η αναπτυσσόμενη τάση παρέχεται στη μονάδα
    ηλεκτρονικού ελέγχου ECU.


    Συνήθως όταν ένας τροχός
    φτάσει στο σημείο να μπλοκάρει έχει διαφορετική ταχύτητα περιστροφής
    από τον άλλον. Η ECUδιαβάζει τη διαφορά των δύο τροχών, όταν η διαφορά
    είναι περισσότερη τ[You must be registered and logged in to see this image.]ου
    30%, τότε δίνει εντολή στον αντίστοιχο ρυθμιστή πίεσης, ο οποίος είναι
    υδραυλικά συνδεδεμένος με το σύστημα φρένων. Ο ρυθμιστής πίεσης μειώνει
    την υδραυλική πίεση του φρένου που πάει να μπλοκάρει τον τροχό μέχρις
    ότου να μην εμφανίζονται ενδείξεις μπλοκαρίσματος και μετά αυξάνει πάλι
    την πίεση ως το σημείο μπλοκαρίσματος. Αυτή η διαδικασία
    επαναλαμβάνεται 4 έως 10 φορές το δευτερόλεπτο και για όσο ο αναβάτης
    διατηρεί την υψηλή πίεση στο φρένο και η ταχύτητα δεν πέφτει κάτω από
    ένα ορισμένο όριο (3-4 km/h) περίπου.


    Μια άλλη λιγότερο συχνή
    περίπτωση είναι όταν έχουμε μπλοκάρισμα και των δύο τροχών. Τότε η ECU
    δίνει εντολή και ενεργοποιεί και τους δύο ρυθμιστές πίεσης.


    Στα αυτοκίνητα με ABS
    παρατηρείται κατά την ενεργοποίηση του, ένα τρέμουλο στο πεντάλ του
    φρένου. Μερικά από τα συστήματα μοτοσικλετών ABS έχουν μια μονόδρομη
    βαλβίδα στο υδραυλικό σύστημα που αποτρέπει αυτή την αίσθηση.


    Έχουν παρουσιαστεί διάφορα
    συστήματα ABS από διάφορους κατασκευαστές, η αρχή λειτουργίας όμως
    είναι ίδια. Όταν ο αναβάτης παρέχει πίεση μπλοκαρίσματος στα φρένα, ο
    ρυθμιστής [You must be registered and logged in to see this image.]πίεσης,
    μετά από εντολή από την ECU τη μειώνει, ώστε να αποφευχθεί το
    μπλοκάρισμα, μετά την επαναφέρει στην αρχική έως ότου φτάσει κοντά στο
    μπλοκάρισμα κ.ο.κ. μέχρις ότου η μοτοσικλέτα να επιβραδύνει στο
    επιθυμητό σημείο. Αυτή η διαδικασία παρέχει τη μέγιστη δυνατή
    επιβράδυνση και εξαλείφει τον κίνδυνο μπλοκαρίσματος.


    Σωστά νούμερα ελαστικών και
    σωστές πιέσεις είναι πολύ σημαντικά για την καλή λειτουργία του ABS. Ο
    εμπρός και πίσω αισθητήρας ανιχνεύουν την ταχύτητα περιστροφής των
    τροχών που αν εμείς έχουμε αλλάξει διαστάσεις ή πιέσεις θα έχουμε
    εσφαλμένες λήψεις.


    Πολλές μοτοσικλέτες έχουν
    ένα διακόπτη παράκαμψης του ABS στην περίπτωση που ο αναβάτης θέλει να
    το βγάλει εκτός λειτουργίας.


    Υπάρχει επίσης ενδεικτικό
    led ABS στο καντράν που μας προειδοποιεί για τυχόν ανωμαλία, η οποία
    καταγράφεται στη μνήμη της ECU και διαβάζεται σε διαγνωστικό μηχάνημα
    που συνδέεται με το σύστημα.

    omega
    MotoTrailer
    MotoTrailer

    Αριθμός μηνυμάτων: 2994
    Ημερομηνία εγγραφής: 12/07/2010

    Απ: ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Δημοσίευση από omega στό Παρ Jul 23, 2010 8:31 pm

    Drake Ramore έγραψε:Αλήθεια μπορεί κάποιος να μας πει τι γίνεται με τα κινέζικα μηχανάκια που λένε οτι έχουν ABS; Δεν μπορεί μηχανάκι που κοστίζει 250€ (χονδρική απο Κίνα...άσχετα πόσο πουλιέται εδώ) να έχει πάνω ένα τέτοιο σύστημα!
    Δυστηχως στα αγγλικα. [You must be registered and logged in to see this link.]

    [You must be registered and logged in to see this image.] Κωστη..+ [You must be registered and logged in to see this image.]

    cde
    MotoTrailer
    MotoTrailer

    Αριθμός μηνυμάτων: 620
    Ημερομηνία εγγραφής: 15/07/2010
    Ηλικία: 39
    Τόπος: ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ

    Απ: ABS και Μοτοσυκλετα.Πως λειτουργει..

    Δημοσίευση από cde στό Παρ Jul 23, 2010 9:53 pm

    το κειμενο ειναι απο μια σελιδα σχολιασμου κινεζικων scooter


    "ABS or Anti-Lock Brakes" - These are not actual ABS systems.
    They
    are cheap-o add on bi-level
    pressure valves that do nothing but act as a pressure reduction. In
    other words,
    when you apply the brakes HARD, a
    shuttle moves that restricts the size of the brake orifice by a
    predetermined amount. This
    reduces the amount of energy you can
    transmit to the brake calipers. These systems are DANGEROUS and result
    in losing most
    of your braking energy when you need
    it the most. In the worst case scenarios we've seen these systems get
    jammed up, completely
    locking the front or rear wheel
    causing the scooter to lose control and pitching the rider to the road.
    Real ABS systems are
    only found on VERY high end scooters
    and they are usually a $1000 option

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
    «ABS ή αντιμπλοκαριστικά φρένα» - αυτά δεν είναι πραγματικά συστήματα ABS. Είναι φτηνός-ο προσθέτουν σε δύο επίπεδα βαλβίδες πίεσης που δεν κάνουν τίποτα αλλά ενεργούν ως μείωση πίεσης. Με άλλα λόγια, όταν εφαρμόζετε τα φρένα ΣΚΛΗΡΑ, μια σαΐτα κινείται που περιορίζει το μέγεθος του στομίου φρένων από ένα προκαθορισμένο ποσό. Αυτό μειώνει το ποσό ενέργειας που μπορείτε να διαβιβάσετε στα εμβολα τωνφρένων. Αυτά τα συστήματα είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ και εχουν αποτέλεσμα την απώλεια του μεγαλυτερου μέρους της φρενάροντας ενέργειάς σας όταν την χρειάζεστε πιό πολύ. Στη χειρότερη περίπτωση τα σενάρια που έχουμε δει αυτά τα συστήματα παίρνουν φραγμένα επάνω, κλειδώνοντας εντελώς την μπροστινή ή οπίσθια ρόδα αναγκάζοντας το δίκυκλο να χάσει τον έλεγχο και ρίχνοντας τον αναβάτη στο δρόμο. Τα πραγματικά συστήματα ABS βρίσκονται μόνο στα ΠΟΛΥ υψηλης ποιοτητας δικυκλα και είναι συνήθως προαιρετικη επιλογή +$1000.















































    [/size]
    [/size]
    [/size]

      Η ώρα είναι Δευ Nov 24, 2014 3:43 pm